U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

Fysiotherapie en manuele therapie Tarthorst

info@fysiotherapiewageningen.com

Tarthorst 677-679

6708 HX Wageningen

Velden gemarkeerd met * zijn vereist.

Fysiotherapie wordt voor het merendeel vergoed vanuit aanvullende verzekeringen. Een deel van de vergoeding vindt echter plaats vanuit de (verplichte) basisverzekering:

- Voor verzekerden van 18 jaar en ouder wordt bij 'chronische aandoeningen' pas vanaf de 21e behandeling fysio- en oefentherapie vergoed vanuit de basisverzekering. De eerste 20 behandelingen niet.

Deze eerste 20 behandelingen kunnen worden vergoed uit de aanvullende verzekering, maar dat is afhankelijk of die daarvoor toereikend is. Een aantal aanvullende verzekeringen dekt in geval van een 'chronische aandoening' wel de eerste 20 behandelingen. Lees dit goed na in uw polisvoorwaarden of vraag daarom bij uw zorgverzekeraar, maar ook de zorgverlener kan u dat aangeven.

Het is ook zo dat bij aandoeningen die levenslang zijn de 20 behandelingen slechts eenmalig niet vergoed worden. Ook geldt dat wanneer die 20 behandelingen al betaald zijn bij overstappen van verzekeraar deze  niet opnieuw in rekening gebracht kunnen worden.

-Bij incontinentieproblemen worden de eerste 9 behandelingen vanuit de basisverzekering vergoed, mits uitgevoerd door een geregistreerde bekkenfysiotherapeut (zonodig daarna via de aanvullende verzekering)

- Bij kinderen tot 18 jaar  worden de eerste 18 behandelingen per aandoening per jaar uit de basisverzekering vergoed. Als meer behandelingen nodig zijn zullen deze worden vergoed uit de aanvullende verzekering van de ouders, mits zij een aanvullende verzekering hebben afgesloten. In het geval van een 'chronische aandoening' vindt volledige vergoeding plaats vanuit de basisverzekering.

-Bij artrose van een knie of heup worden m.i.v. 1 januari 2018 maximaal 12 behandelingen gesuperviseerde fysiotherapie of oefentherapie per 12 maanden vergoed en zonodig daarna via de aanvullende verzekering.

Belangrijk is om u te realiseren dat alle vergoedingen uit de basisverzekering, dus ook de bovenstaande vergoeding voor fysio- en oefentherapie, alleen voor verzekerden van 18 jaar of ouder vallen onder het verplichte eigen risico (385 euro). Het eigen risico geldt niet voor vergoeding uit de aanvullende verzekeringen en dat is het merendeel van de fysio- en oefentherapie.

Het overzicht van vergoedingen uit de aanvullende verzekering staan uitgewerkt in uw polisvoorwaarden van de verzekeraar, vaak onder fysiotherapie, oefentherapie, beweegzorg of paramedische zorg.

Om u inzicht te geven in de vergoeding van fysiotherapie door uw zorgverzekering hebben wij hieronder de meest voorkomende zorgverzekeringen bij ons in de praktijk weergegeven. Wanneer u op het logo van uw zorgverzekering klikt komt u automatisch bij de verzekeraar op de website waar u de informatie over de behandelingen kan vinden. Mocht uw zorgverzekering er niet bij staan neemt u dan gerust contact met ons op.

Gaat u akkoord?